torsdag 26. august 2010

Daytime television

Heldige meg som av og til har litt fri på dagtid. Da kan man dumpe borti så mangt.

Se på denne for eksempel. Dette er en dansk serie som jeg ikke visste fantes. I dagens episode fikk man se den mannlige programlederen, en gartner tydeligvis, lage et merkelig tre og plante butikk-kjøpte purrer i jorden for å dyrke perleløk på dem. Dessuten gjorde han et forsøk med vann. Han hadde nemlig hørt at vannkvaliteten ble forringet hvis vannet ble skjelt ut og utsatt for andre utriveligheter. Så den ene vannkannen fikk høre vakker musikk og ble snakket pent til, den andre måtte høre på grusom bråkemusikk og ble kalt "idiot". Deretter vannet han to forskjellige planter med vannet. He he. Håper jeg får med meg neste episode ...

Deretter så jeg på at Camilla Plum laget fiskesupper og kjøttsupper som tok timevis med koking, kutting av minst ti ingredienser, trekking og siling. Dessuten en helt grotesk ekkel radbrekking av et fiskehode. Jeg måtte bytte kanal et lite øyeblikk. Denne damen minner ikke akkurat om Nigella der hun står. Men det er veldig morsomt å se på. Og absolutt ikke noe jeg vil prøve hjemme.

3 kommentarer:

  1. Hei! Jeg har lest bloggen din en god stund og kommentert litt hist og her under et annet kallenavn. :-) Camilla Plum er en fantastisk dame, inspirende selv om hun kan være en gris på kjøkkenet. Jeg så et program i serien Boller af stål) hvor datteren hennes fotelter en brøddeig - ekkelt. Synd programmene ikke sendes senere på kvelden. :-)

    SvarSlett
  2. Hei N! Da vet jeg hvem du er! Kejnner igjen det fine profilbildet ditt fra den gamle bloggen. Så hyggelig at du er tilbake med ny blogg!

    SvarSlett
  3. Og så mente jeg jo KJENNER igjen, ikke kejnner ... Gikk litt fort der.

    SvarSlett