søndag 25. oktober 2009

Bever

Det ligger et ganske stort skogsvann like ved her vi bor. Det er et fint turmål hele året, enten man går rundt vannet til fots eller tvers over det på ski. Sist nyttårsaften gikk vi på skøyter og stekte deretter pølser på bål på det stedet hvor vi bader om sommeren. Det er veldig stas å følge årstidenes gang på ett og samme sted i skogen.

I dag gikk jeg en liten ettermiddagstur i typisk høstvær, like før det ble mørkt. Da oppdaget jeg noe jeg ikke har sett på badeplassen vår før (men flere ganger på andre steder rundt vannet): et temmelig stort tre hadde ferske spor etter kraftige tenner, men det stod fortsatt oppreist. Ved siden av var et annet, nesten like stort tre så å si lagt i bakken. Det er bare litt arbeid igjen før det faller. Jeg var overrasket over å se dette på et sted hvor mye folk ferdes, men det er kanskje stille nok på badeplassen på denne tiden av året til at beveren vil være der?

Dessverre hadde jeg ikke kamera med. En ekte blogger må alltid ha kamera med! Jeg er nok fortsatt under opplæring. Jeg fikk altså ikke tatt bilde. Men jeg skal ta en tur i morgen for å sjekke om det er skjedd noe i løpet av natten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar