lørdag 29. august 2009

Billig moro

En lørdag i måneden er det halv pris på ALT i min favoritt-bruktbutikk (røper ikke hvor det er - hi hi). Det er så moro! Man vet jo aldri hva man kan finne! Spesielt artig er det å gå dit med en god venninne, slik jeg gjorde i dag.

Etter temmelig nøyaktig halvannet minutt innså vi at vi måtte ha en handlekurv. Med hjul ...

Vi trengte jo ingenting, egentlig, men fant både det ene og det andre. Mye havnet i kurven, mens annet ble vurdert og satt tilbake. Mye av det sistnevnte forsvant mens vi var i butikken. Masse folk på jakt i dag ...

Så hva får man for den nette sum av 117 kroner?

Jo, dette:

En tysk barneasjett med musiserende pingviner på.
En engelsk kanne til te eller kaffe i brunt stengods med hvitt lokk. Veldig fin.
Fem bittesmå glasskåler med litt grønnskjær.
Et litermål i glass med engelske måleenheter. Allerede tatt i bruk som vannmugge.
En stooor Høyang-kjele, super hvis man pleier å lage kjempeporsjoner med lapskaus. Nå pleier jeg jo ikke det da. Men den kostet 35 kroner. Røverkjøp!

En flis (sånn til å lime på veggen, altså) i grønt, med bilde av dame som lukter på blomst. Aner ikke hva jeg skal med den, men den kostet 7,50 og var fin.

Sist, men ikke minst, en asjett fra Stavangerflint i et blått mønster jeg aldri hadde sett før, men som jeg fant igjen på nettet. Heter smørbukk og ser slik ut:



Sukkerskålen ser jo kjempefin ut! Må prøve å finne en sånn.

Det var vel ingen dårlig fangst? Venninnen brukte 112 kroner og var minst like happy. Hun spiser kylling på solsikkeasjetter i kveld.

1 kommentar:

  1. de asjettene var såååååååååå fine! Og jeg har samme modell av sukkerskålen, men ikke samme fargene. Jeg likte de turkise fargene

    SvarSlett