mandag 10. august 2009

Ikke lett lenger!


Da jeg gikk på ungdomsskolen var det lett å kjøpe gummistøvler. De skulle være hvite, og buksene skulle være nedi bak og henge over kanten foran. Etterhvert var de ikke fullt så hvite og pene lenger, og buksene ble stappet nedi rundt hele. Slik gikk det mange år, og det var helt greit. Så fant jeg ut at støvler som er flate under ikke er så egnet i skogen og på fjellet, og kjøpte derfor noen solide grønne med kraftige såler. Det var fortsatt lett å kjøpe gummistøvler.

Men de grønne støvlene er ikke så pene til bybruk, og bruker man sko i regn blir man våt på tærne. I flere sesonger nå har jeg sett at det er blitt in med kule og lekre gummistøvler, og jeg har flere ganger vurdert å kjøpe. Men det er ikke blitt noe av.

Nå har det regnet nesten hver dag i fem uker, og jeg tenker at tiden er inne: nå skal også jeg kjøpe kule støvler. Men problemet mitt er: DET ER IKKE LETT Å KJØPE GUMMISTØVLER LENGER! Jeg trodde det skulle være lett. Det er jo Ilse Jacobsen som gjelder nå. Elegante og stilige er de, det er sikkert, men de er jo også å se på annenhver dame på en regnværsdag. Og ettersom jeg forlengst er ferdig med ungdomsskolen, føler jeg det ikke påkrevd å ha like støvler som alle de andre jentene. Tvert imot, egentlig. Så jeg har slått fra meg Ilse nå. Det store spørsmålet er: hva slags gummstøvler skal jeg kjøpe? Gode forslag mottas med takk!

3 kommentarer:

  1. Kommentaren så langt er at bloggen er din er kjempefin. Her er det så mye å kose seg med! Når det gjelder støvler kan du kanskje prøve hjemmesiden "Pret-a-porter". En riktig sen kveldshilsen fra Audrey

    SvarSlett
  2. Hei! Kjenner problemet, har lett selv etter flotte støvler, de hvite, men med høyt skaft. Har funnet dem, Viking modell Nancy, ca 40 cm høye, veldig femi støvler. Ta kontakt, kan kanskje skaffe til deg også, send en email.
    martinssonkarin@yahoo.com

    SvarSlett
  3. Anonym: Takk for tipset! De skal jeg sjekke nærmere :-)

    SvarSlett