lørdag 26. september 2009

Nydelige peoner?

En god kollega har de skjønneste peoner i hagen sin, og hvert år får jeg en raus bukett av henne. Lenge har vi snakket om at jeg skulle få noen stiklinger til min egen hage, men det har ikke blitt noe av. Før nå. Her om dagen fikk jeg dem bragt på døra. Snakk om service! Jeg har nå plantet dem etter beste evne, og håper det skal bli bra. Det ser slett ikke bra ut foreløpig, som alle kan se på bildene nedenfor, men ifølge giveren skal det bli skikkelig fint når de får litt tid på seg. Så da velger jeg å tro det. Problemet er at vi har et stort, flott bjørketre i hagen, like ved der peonene har fått plass. Jeg tror nok treet trekker til seg enormt mye næring. Det blir veldig spennende å se til våren. I år skal jeg dessuten huske å sette ned tulipanløkene mens det ennå er mulig å grave i jorda. I fjor måtte jeg nærmest bruke spett, og resultatet var et svært stusselig bed på 17. mai.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar